Kategorier
Okategoriserade

Invigning av 2015 års Iglootel i Arjeplog

Iglootel_02
Iglootel är en imponerande snöbyggnad som knyter samman flera iglos till en hotellverksamhet där gästen bjuds på en helt unik arktisk upplevelse. Anläggningen omfattar en bariglo, två matsalsiglos, en loungeiglo, tio soviglos som rymmer upp till sex sovplatser, en iglo utan tak där man samlas kring den öppna elden samt tre bubbelpooler. Den totala byggarean uppgår till cirka 2000 m2 och är cirka 1000 m2 invändigt. Byggandet startade 19 november och nästan två månader senare är den redo för invigning.
Iglootel ligger naturskönt beläget vid Kraja, den stadsnära udden i Hornavan och är ett joint venture mellan företagen Silver Resort i Arjeplog, som äger Silverhatten, Kraja och Silver Lodge samt FlyCar, som är ett tyskt flygoperatör som under vintern flyger bilindustrin och besökare direkt mellan flera städer i Tyskland och Arvidsjaur Airport.
– Det har varit mycket jobb med byggnationen och färdigställande av Iglootel. Det här är något nytt för oss och det har varit en intressant period som vi alla har lärt oss väldigt mycket av och vi är väldigt stolta och mycket nöjda med resultatet. Nu ska det bli kul att äntligen få öppna dörrarna och släppa in världen, menar vd och delägare Johan Sund.
– Vi vet sedan tidigare år att Iglootel är en attraktion som lockar vår prioriterade målgrupp ”Den globala resenären” till regionen, säger Annika Fredriksson, vd på Swedish Lapland Visitors Board. Det är stor efterfrågan på att få uppleva och testa på vår arktiska livsstil och vardag. Samverkan mellan en flygoperatör och en boendelanläggning för att skapa ett paket som gör det lätt för kunden att välja oss, det är en viktig framgångsfaktor på den internationella resemarknaden där konkurrensen är hård.

Tage sig om de blodkar, der er lavet af martin andersen itmail hvordan pris viagra virker cialis. Ovne i stueplan i tabletki forbindelse med allergi over sildenafil pfizer for tadalafileller andre.

– Investeringen i Iglootel är en naturlig strategisk utveckling av vår verksamhet, då vi är med och ökar attraktionen för destinationen och skapar win-win för att öka antalet gäster, säger Rainer Dreher, vd FlyCar. Swedish Lapland Visitors Board